Aangekomen in Ethiopie - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Bas Kruithof - WaarBenJij.nu Aangekomen in Ethiopie - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Bas Kruithof - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Ethiopie

Door: baskruithof

Blijf op de hoogte en volg Bas

25 April 2012 | Ethiopië, Addis Abeba

Hallo allemaal!

Hier dan het eerste berichtje uit Ethiopië! Gelukkig maakt het weer het me niet te moeilijk, het is bewolkt en niet heel warm. Althans vanochtend, vanmiddag was het wel lekker warm.
De reis was even spannend. Op Schiphol ging alles goed met bagage, douane etc., alleen had het vliegtuig een technische storing waardoor we twee uur later pas vertrokken. En ik had maar 2,5 uur transfertijd op Cairo…Gelukkig heeft het vliegtuig de tijd een beetje ingehaald. Ik had een half uurtje op Cairo om over te stappen, en op Addis Ababa (Nieuwe Bloem) bleek dat ze in die korte tijd gelukkig ook de bagage overgeladen hadden. Om 3 uur landde ik al in Addis, om half 4 stond ik buiten! Daar heeft Pim mij opgehaald, en zijn we door allerlei hobbels en kuilen naar Debre Zeyt (Olijfberg) gereden.
Vanochtend even rondje gedaan over de compound, de kindertjes gezien en even brood gehaald.
Vandaag zijn Pim en ik naar Addis gereden. Overdag zie en ruik je hoe het is daar: iedereen rijdt door elkaar, het is verplicht om te toeteren zodat je gewaarschuwd bent als er iemand inhaalt oid, er rijden enorm veel Toyota-busjes en Lada’s in blauw-wit: de taxi’s. Als passagier kun je kiezen voor de graad van veiligheid, de busjes hebben nl. een sticker met level wat aangeeft hoe nauwkeurig het vehikel gekeurd is… Verder braken de meeste voertuigen enorme zwarte rookwolken uit. Tja, het gaat daar gewoon allemaal wat makkelijker…

groetjes!

• 25 April 2012 - 14:00

Jos:

Ha Bas,

Fijn om te lezen dat je bent aangekomen!
    Gelukkig had het vliegtuig een technische storing toen je nog op de grond stond moet je maar denken:)

Leuk om wat mee te krijgen van de gebruiken daar, ik ga je volgen.
    Veel plezier!

Groet

• 25 April 2012 - 15:03

Mams:

Ha Lieve Bas,
    Wat fijn dat het allemaal goed is gegaan, ondanks de vertraging.Je weet zeker niet wat je allemaal overkomt. Leuk hoor dat je zo,n reisverslag hebt gemaakt. Wij hopen dat je ook mooie foto's hebt gemaakt van de reis.Vergeet niet te toeteren als je de pad op gaat. Wil je Pim, Gerdiene en Hanna de hartelijke groeten doen van ons hele gezin. Liefs van de rest. Wij missen je wel hoor!

• 25 April 2012 - 15:58

Martha:

Hee Bas!
    Fijn om te horen dat je veilig bent aangekomen!! Je hebt zo op je eerste dag meteen al goed kennis gemaakt met het land en de daar gebruikelijke levensstijl... :) Dat was even spannend zeg met het vliegtuig! Hoe heb je het vliegen ervaren?
    Een hele fijne tijd daar, succes met alles!

Groet,
    Willem en Martha

• 25 April 2012 - 16:24

Jorrit En Magda:

He Bas,
    Geweldig dat je er nu bent. Geniet er van zeg. Het zal wel een fraaie boel zijn, dat verkeer daar. Brrr.
    T'is erg leuk om zo op de hoogte te blijven van je reis / werk e.d.
    Een fijne, gezellige en leerzame tijd hoor. Groetjes he!

• 25 April 2012 - 16:39

Ome W En Tante Will :

Fijn om te lezen dat je veilig aangekomen bent.

We zullen je zeker blijven volgen en ook nog gefeliciteerd met je zus(je).

Jammer dat we niet wisten dat ze daar zoveel toeterden anders had je van ons nog wel een toeter mee kunnen krijgen.

groetjes vanuit de Weresteijn.

• 25 April 2012 - 17:00

Benjamin:

Ha Bas,

Fijn dat je goed bent aangekomen, en mooi om zo die eerste indrukken te lezen.

Veel plezier daar, en doe Pim de groeten!

Ciao!

• 26 April 2012 - 09:02

Mariëlla:

Bassie!!

Hoor ik plots dat jij in verwegistan zit!! En nu zie ik dat je een reisblog heb... nou ik ga al je verhalen lezen!!
    Goed??

Veel sterkte en succes gewenst daar!
    Liefs,
    Mariëlla

• 26 April 2012 - 15:45

Bas Kruithof:

Thanx allemaal!!!

• 27 April 2012 - 21:05

Zuid Afrikaantje:

eey afrikaan!

en al gewend aan het land? mooie cultuur he? hoe is het verder met je?
    al aan de slag of heb je eerst een wenningsweek?

temperatuurtje beval je zeker wel goed:p

gelukkig was het een kleine vertraging dat je andere vlucht niet hoefde te missen, beter dit dan een noodlanding toch....

nou ik volg je hoor;)
    heel veel plezier en succes daar!!

groetjess Albertine

• 28 April 2012 - 11:40

Ome Bas:

Hoi Bas,
    Net in Ethiopie en dan al aangekomen......dat meen je toch zeker niet?. Nou, je zal best wel een kilo'tje kwijt raken daar, maar dat geeft niet. Veel goeds toegewenst en sterkte. Als je een leuke foto heb zie ik 'm graag. groet, ome Bas

• 28 April 2012 - 17:23

Bas Kruithof:

@Albertine: ja ben wel aardig gewend hoor, al kijk ik nog steeds mn ogen uit!:)
    @Ome Bas: het eten was goed in het vliegtuig:D

• 10 Mei 2012 - 05:19

Ome Wout:

Bas,

van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

Gods zegen, jongen.

Ga je vandaag nog iets bijzonders doen? of ga je ijverig aan de "studie".

hartelijke groeten vanuit Sliedrecht