Time is running - Reisverslag uit Wolseley, Zuid-Afrika van Bas Kruithof - WaarBenJij.nu Time is running - Reisverslag uit Wolseley, Zuid-Afrika van Bas Kruithof - WaarBenJij.nu

Time is running

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

26 Juli 2013 | Zuid-Afrika, Wolseley

Oef, het valt niet mee om wat tijd vrij te maken voor een blog. De dagen zijn rijkelijk gevuld met klas, soms zelfs ’s avonds, huiswerk, praktisch werk in de tuin en persoonlijke tijd voor gebed en bijbelstudie. En het is ook wel eens leuk om een potje poule te spelen en te socializen met de groep, tja waar haal je dan de tijd vandaan om een blog te schijven? Maar goed, ik zet me er nu eerst toe want het is wel erg lang geleden. Time is running.
Het gaat goed met me, wees niet ongerust. De lessen zijn interessant, ik leer best veel nieuwe dingen. Er zijn bepaalde dingen in de Bijbel die je altijd voor gewoon aanneemt, en ik ervaar het als zeer goed om even te ‘resetten’ en te kijken wat de Bijbel werkelijk zegt.
Na ongeveer twee jaar buiten werken met de handen is het soms wel pittig om weer een hele dag in een lokaal te zitten. Gelukkig is het niet alleen zitten en luisteren, maar worden we ook wel eens aan het werk gezet om het een en ander creatief uit te werken. Of we krijgen bijvoorbeeld een uur om naar buiten te gaan en een bijbelgedeelte biddend te bestuderen. Sinds twee weken gaan we iedere donderdag naar een middelbare school, waar we een klein half uur hebben om iets te presenteren aan de leerlingen (meest kleurlingen in de leeftijd van 12-18). Dat is altijd een welkome afwisseling.
Twee middagen in de week helpen we buiten in de tuin. Heerlijk om even in de frisse lucht te zijn en met m’n handen te werken. Andere middagen na klas ga ik graag een rondje lopen buiten, gewoon om even frisse lucht te voelen. Soms gaan we een zaterdag naar de guesthouse in Somerset West om praktisch werk te doen. Dit staat morgen ook weer op het programma. Verder gaan we in de weekenden graag de bergen in voor een hike, heerlijk! En de natuur is zo prachtig hier. Genieten. Afgelopen weekend zijn we naar Betty’s Bay geweest, naar de zee dus. Ook hier heb ik zo genoten, werkelijk waar. De kleuren hier in Zuid-Afrika zijn heel anders dan in Nederland, en ik vind het heerlijk om (te proberen) dat op de foto te krijgen.

Tot sprekens!
Groetjes

• 27 Juli 2013 - 16:04

Marius Rijnhout:

Beste Bas,
    Fijn dat alles naar wens verloopt, al zal inderdaad de tijd, die doorgebracht wordt in de klas, voor jou wennen zijn. Studeren was de laatste jaren niet echt jouw ding meer, als ik het goed begrepen heb. Zo zie je maar: afhankelijk van tijd, plaats, inhoud en omstandigheden veranderen deze dingen zomaar...
    Resetten...zoals je schreef. Inderdaad, dat is voor iedereen goed op zijn tijd, om niet vastgeroest te raken. vanzelfsprekende dingen worden zo in een ander kader geplaatst en lijken nieuw. Zeker als het de dingen van Gods koninkrijk aangaat. "Zie, Ik maak alle dingen nieuw!". Leven bij dat besef verandert een mens en reiken nieuwe doelen en perspectieven aan.
    Geweldig om te horen dat alles zo mooi is bij jullie. Ik zou best eens een kijkje willen nemen.
    Wij zijn net terug van een geweldige vakantie in Italië. Eerst het Gardameer, daarna de imposante bergpieken van de majestueuze Dolomieten en tenslotte nog een aantal dagen fietsen rond de Bodensee.
    Bas, veel sterkte met je studie en bij leven en welzijn tot schrijfs!
    Oom Marius en tante Hermien.

• 29 Juli 2013 - 16:39

Elly:

Fijn dat het goed met je gaat! Geniet van de omgeving.
    Hier is het gelukkig ook heerlijk weer... ;)

Groetjes Elly

• 29 Juli 2013 - 22:17

Oom Bas:

Bas, alles goed met je begrijpen we. Blijft mooi dat Zuid Afrika, als je alle ellende even vergeet daar.
    Veel sterkte en gezondheid toegewenst.

p.s. vergeet niet bij de pinguins te kijken bij Betty's bay

• 17 Augustus 2013 - 11:48

Oom Wout:

Beste Bas,

Het is goed om weer een berichtje van je te lezen. Het was de laatste weken wel heel erg rustig. Tenminste....jij had het blijkbaar niet zo rustig.
    Je sprak over de lessen die je krijgt en ik zou graag wel eens zo'n les (of meerdere) willen zien...en dan met name ook het aspect van "resetten" van alles....ook bij het resetten gebruik je toch een bepaalde bron...visie ...uitgangspunt....De bijbel is dan vanzelf de Bron....maat ik ben heel benieuwd op welke manier je dan dingen anders gaat zien en interpreteren. Kan je wellicht een voorbeeld of liefst meerdere geven...?

Wie geeft er eigenlijk les aan jullie?

Ook las ik dat je iets ging presenteren aan andere leerlingen. Wat houdt dat iets dan in?

Wanner jullie nog een een special aanbieding hebben zouden we graag eens willen komen kijken i...maar ja....de prijzen ....
    wellicht kan je een speciale family trip organiseren met veel natuur er in....

Je was ook aan het socializen...je bent vooral met vaste groep studenten bezig? Of varieert de groep per week?

Bas zoals gebruikelijk weer wat vragen en excuses dat we wat later reageerden maar we zijn gisteren( dus vrijdag) terug gekomen van een 3 weekse vakantie in Frankrijk.

Ben heel benieuwd naar je reactie

Heel veel zegen toegewenst bij je studie en bij je verblijf daar.

met groeten

W & W