Somerset West - Reisverslag uit Somerset West, Zuid-Afrika van Bas Kruithof - WaarBenJij.nu Somerset West - Reisverslag uit Somerset West, Zuid-Afrika van Bas Kruithof - WaarBenJij.nu

Somerset West

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

26 Juni 2013 | Zuid-Afrika, Somerset West

22-6-13
Tja, ik kan jullie nog niet vertellen dat ik veilig in Wolseley ben aangekomen. Ik voel me daarentegen wel vereerd dat ik kan zeggen dat ik nu in een prachtig guesthouse in Summerset West zit.
Na een lange reis in een oude, lawaaierige Boeing 747 (ja het klinkt wel interessant, zo’n groot ding, maar er zijn vliegtuigen waarin ik comfortabeler gevlogen heb) werd ik op Cape Town opgehaald door een staflid. Hoewel ik van de laatste week thuis nog veel slaaptekort moet inhalen, en ook in het vliegtuig eigenlijk niet geslapen heb, voel ik me niet moe (komt zeker doordat ik me in een totaal andere omgeving bevind) en ben lekker aan het straten geslagen. Handig, zo’n gedegen opleiding bij Verbaas Hoveniers (ik krijg geen commissie voor deze reclame hoor, maar ’t is gewoon een superhoveniersbedrijf).
Op basis van wat ik uit het vliegtuig en vanuit de auto gezien heb kan ik zeggen dat de natuur hier prachtig is, maar dat hadden jullie waarschijnlijk al wel verwacht. Het is de eerste dag ook prachtig weer, gewoon genieten buiten met een t-shirtje en blouse onder een strakblauwe hemel. Op de airport kreeg ik van een keer niet dat Afrikagevoel, de verhouding blank, gekleurd en zwart was daar ongeveer gelijk aan Nederland. Een koppel koeien loslopend naast de autoweg maakt dan wel weer wat goed.
Internet werkt vandaag even niet, en wie weet hoeveel meer dagen. Dus ik maak er maar even een soort dagboekje van.

25-6-13
Na twee dagen prachtig weer hebben we nu twee dagen herfstachtig weer gehad. Zo heel koud is het dus niet. Het enige verschil is dat er binnen geen centrale verwarming is.
De dagen worden gevuld met klussen in en om het guesthouse. Het is wat behelpen met weinig gereedschap, maar laat ik het positief bekijken: de creativiteit wordt enorm gestimuleerd.
Zondag ben ik wezen wandelen in een natuurgebied en heb ik de Helderberg deels beklommen. Wat een pracht en praal in de natuur! Een weids uitzicht over Somerset West en de baai tot aan Kaap de Goede Hoop, adembenemend mooie bloemen en kleurrijke vogels: wat schittert hierin Gods creativiteit. Hij had alles grijs kunnen laten zijn, reukloos, smakeloos. Maar Hij laat zien dat Hij een persoonlijke God is, een God die graag iets moois geeft aan mensen. Wat een liefde! Niemand valt te verontschuldigen (Rom. 1:20), iedereen krijgt een zekere kennis van onze wijze, almachtige God.

26-6-13
Yes, internet doet t weer. We zijn net uit wezen eten. Life is good hier in Zuid-Afrika. Voor een omgerekend een tientje zit ik propvol.
Vanochtend regende het, maar later in de ochtend werd het droog en bleef het droog. We hebben weer een straatprojectje afgerond, het wordt steeds mooier hier.
Vrijdag zullen er nog twee studenten landen in Kaapstad, met elkaar hopen we dan naar Wolseley te gaan.

  • 26 Juni 2013 - 22:13

    Gerjanne:

    Klinkt goed!

  • 27 Juni 2013 - 11:42

    Tante Eva:

    Hoi Bas,

    Fijn dat je goed bent aangekomen en je prima vermaakt.
    Dat verschil in vliegcomfort heb ik ook al eens ervaren ja, maar je bent er toch gekomen!

    Sterkte in alles en een hartelijke groet van ons

  • 27 Juni 2013 - 20:05

    OOm Wout:

    Bas,

    fijn om te horen dat je weer "in de lucht bent" en dat je een veilige reis hebt gehad ondanks het rumoer in het vliegtuig.
    Je schreef dat je een park, (de hogte van de berg? )in bent geweest. Dat is naturlijk wel heel interessant. Ben je dan in je uppie geweest of moet er dan een gids mee o.i.d...het lijkt me dat je daar van alles tegen kan komen.

    Heb je wellicht nog wat foto's? van de natuur daar?

    Op school hoorde ik dat er een vakantiereis van Avanta( dacht ik?) naar Afrika gaat voor een dag of 18. Jongen dat is business voor jullie als je het goed aanpakt.
    Biedt ze een guesthouse aan met een gids die hen rondrijdt e.d. ( zoals die Ouddorper...naam ben ik even kwijt). Het verblijf in een house en dan voor zo"n groep kan natuurlijk best voor een aangepast tarief....jullie krijgen inkomsten en je laat de groep kennismaken met ....de uitwerking is natuurlijk aan jullie...( nou dat gaat lukken toch?) Bak eveneen programma in elkaar..en je zit gebakken...voor de fce.

    Bas, we volgen je met grote interesse en Gods zegen.


  • 30 Juni 2013 - 12:08

    Kee:

    ik ben die reisleider uit ouddorp
    met wie kan ik kontaktopnemen ,want ik avanta niet
    voor kleinere groepen, die allemaal in een vita passen ca8-10 personen hebben wij grandioze mogelijkheden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

FCE (Foundation for Cross-cultural Education).

Actief sinds 16 April 2012
Verslag gelezen: 880
Totaal aantal bezoekers 42992

Voorgaande reizen:

28 September 2014 - 31 December 2024

Fulltime in missions

21 Juni 2013 - 13 Maart 2014

9 maanden zuidelijk Afrika

10 Januari 2013 - 03 April 2013

Masaiti, Zambia

24 April 2012 - 22 Juni 2012

Mijn eerste reis naar aBASsinie

Landen bezocht: